• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75569
+
-

مهارت‌آموزی به معتادان بهبودیافته بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: معتادان بهبودیافته استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند. 

به گزارش مهر، «عبدالمجید دراهکی» در نشست برنامه‌‌ریزی آموزشی مخاطبین شورای مواد مخدر استان بوشهر اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مناسبی ویژه اقشار مختلف طراحی و برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به آموزش معتادان بهبودیافته‌ ادامه داد: آموزش زنان سرپرست خانوار،‌ آموزش زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، آموزش متکدیان و کارتن‌خواب‌ها، آموزش برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، آموزش نوجوانان و جوانان خیابانی، آموزش بیماران صعب‌العلاج و آموزش معلولان از جمله آموزش‌ها است. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای مهارت‌ها برای افراد درگیر اعتیاد گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای برای استقرار تیم حرفه‌ای آموزشی به منظور ارتقای مهارت و توانمندسازی افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند برنامه‌ریزی منسجمی دارد.

وی با بیان این‌که در سال گذشته ۴۵۰ نفر از معتادین بهبودیافته، مراکز ماده‌های ۱۵ و ۱۶ و خانواده‌های آسیب‌دیده معتادین با آموزش‌های مهارتی توانمند شده‌اند اظهار کرد: در 4 ماه سال جاری به ۲۵۰ نفر در این حوزه‌ها آموزش‌های مهارتی ارائه شده و برنامه‌‌ریزی برای آموزش بیش از ۵۰۰ نفر تا پایان سال جاری صورت گرفته است. 

دراهکی از برگزاری ۹ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سال ۹۷ برای کارآموزان مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: گسترش مهارت‌آموزی به جامعه می‌تواند شهروندان را توانمند کند و از افراد مستعد جامعه کارآفرین بسازد و با فراهم‌ کردن اشتغال زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

وی با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه چهارجانبه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بین آموزش فنی و حرفه‌ای، شورای مواد مخدر، کمیته امداد و بهزیستی استان منعقد خواهد شد بیان کرد: به ‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، و جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری این تفاهم‌نامه همکاری منعقد خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر توسعه اجرای دوره‌های آموزشی در زندان‌های استان ویژه معتادین بهبودیافته و تجهیز کارگاه‌های آموزشی در کمپ‌های ترک اعتیاد را از برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری دانست. 

وی تصریح کرد: آموزش مهارت‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد برای این افراد به شمار می‌رود، به طوری که پس از کسب مهارت، فرد معتاد پس از رهایی از بند اعتیاد و بازگشت به جامعه به ‌دلیل داشتن شغل مجددا به اعتیاد برنمی‌گردد و زندگی سالمی در پیش می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید